I Want It

- Bilder från Tumblr -
 
Okej, kan snart inte beskriva hur trött jag är på mitt hår. </3
Brunt, supertråkigt och slitet. Uhh. Det enda jag gillar är längden, det har ju växt som ogräs i ett tag nu, eheh.
Men hade myyycket hellre haft sånt hår som de på bilderna ovan, OHJA. Är galet sugen på lila igen! Vill ju helst av allt ha ljust lila isåfall, men vågar inte bleka mitt hår som jag gjorde förut, eheh. Det gick ju av som gummi och blev extremt slitet, uhhu.
Så mörklila kanskeeeee? 
 
Och just nu känner jag lite att om det är så att mina jobb inte gillar't då får jag fan bli arbetslös. Orkar inte se tråkig ut på heltid när jag bara har deltidsjobb, eheh. & vemfan bryr sig om någon i kassan/receptionen har annorlunda hårfärg egentligen? :(
 
PSPSPS. Och nu menar jag definitivt inte att brunhåriga ser tråkiga ut! Det är bara det att jag har tröttnat på mitt hår, har haft samma färg i snart 2 år, och därför har det blivit så tråkigt. Och dels för att det är en så vanlig färg, vilket jag inte alls tycker passar mig. Brukar ju inte direkt försöka se "vanlig" ut om man säger så, HEHE.
 
Vad tycker ni om lila hår? Och det här med att inte få se ut hur man vill pga jobb? c:
 

Anonym

Tycker man ska anpassa sig efter jobbet.. Var glad att du har ett

Svar: Klart jag är glad att jag har ett jobb?! Men som jag skriver ovan är jag inte glad över att det begränsar hur jag får se ut på min lediga tid.
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-07 @ 12:35:26

Är ju så omodernt. Visst, förr var det bara sjömän och kriminella som hade tatueringar men hallå det är 2015. Lyckligtvis har det ju blivit mer accepterat iallafall.

PS. Mötte en advokat för ett tag sen med turkos ombre!!!

2015-05-07 @ 14:55:45
Mikaela

Äsch, det är bara att köra! det är ju såååå fint! En tjej i kassan på ica vid mig byter hårfärg hela tiden, nu har hon grönt hår :D

Svar: Åh häftigt!! Man får nog räkna med en heeeel del kommentarer då iofs.. Haha! Folk alltså <3
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-07 @ 18:22:03

Lila hår är så fab! :D
Och tycker det är sjukt dumt att man inte får se ut som man vill, oavsett jobb.. Jag menar, det är ju inte SÅ ovanligt med annorlunda hårfärger längre, så folk borde ju inte bli särskilt chokade.. och har folk fördomar om det så är det ju mer fel på dem isf.. =/

Svar: Jaaaa, verkligen!! :*Och håller med helt! Det är liksom 2015 och man kan färga sitt hår typ huuuur som helst, utan att det ändrar ens arbetsförmåga/kompetens!!! (WOW right?!) Om alla bara kunde förstå det.. hahah! ;> <3
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-08 @ 07:18:03
Isabelle

kolla upp olaplex! finns flera frisörer i sverige som använder det nu, hindrar håret från att bli skadat av t.ex färg eller blekning.

Svar: Woaah, ska definitivt kolla upp! Thankssss :*
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-08 @ 07:59:05

Dom enda färgerna jag kan tänka mig ha numera är typ blond eller brun. Brunt är min naturliga hårfärg. Så headerbilden på min blogg är svingammal. Typ 5 år så ser inte ut så egentligen längre heheh.

Jag tycker väl att om man jobbar så får man faktiskt tänka på att se proper ut. Extrema hårfärger känns så himla ungdomsaktigt. Har man det bara i topparna då kan jag tycka att det är en annan sak.

Svar: Vad skönt att vara nöjd med sin naturliga hårfärg, det är ju sjukt bra!
Jag kan förstå att man ska se proper ut när det gäller kläder, smycken, skor och allt det där. Men när det handlar om ens utseende tex hår, ansikte, kroppstyp, tatueringar så tycker jag att man ska få se ut hur man vill. Det är ju något som kan vara himla personligt, och som man inte vill/ska behöva ändra på pga jobb. Kläder kan du ju byta varje dag, men det är svårare med hårfärg och tatueringar liksom.. Om du förstår vad jag menar!
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-08 @ 08:28:44

Lila är sjukt snyggt! Och mörklila är ändå rätt diskret. Kör på peruk annars, då kan man byta och trixa hur mycket som helst ju! ;D

Svar: Jaa, annars kör jag på rött! Det har ju blivit helt accepterat liksom! <:Peruker orkar jag inte med alltså :(
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-08 @ 09:09:58

Lila hår är såå fint <33
Tycker att det är tramsigt med att man knappt kan få jobb bara för att man inte ser ut som alla andra. Företag borde gå mer på kunskap än utseende.

Svar: Ohjaaa! <3Håller med! Tycker att de borde se tatueringar, annorlunda hår/klädstil etc positivt ist, det visar väl kreativitet liksom! haha c:
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-08 @ 11:48:04
Anonym

Själv jobbade jag i kassa på ica med riktigt jävla blått hår

Svar: Åhå, sweeet!
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-09 @ 03:06:24

Lila är sjukt snyggt så yolo, kör bara!

Svar: Ska definitivt göra't! Så fort jag har tid och pengar... haha!
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-09 @ 21:43:09

L O V E!

Svar: !!<3
▲ ADDIE HERO ▲

2015-05-11 @ 20:26:43
Murvelgaist

Skulle bara helt kickass i lila hår!
Btw var tvungen att berätta för min sambo om dina grymma skor du hade i kassan igår. Awesome kontrast! :-)

2015-05-17 @ 12:27:00